Det mediala debattklimatet har genomgått flera stora förändringar de sista åren. Många väljare upplevde det som ett osäkert läge där just deras hjärtefrågor aldrig togs upp på dagordningen.

Det var helt enkelt så att en betydande del ansåg att samhällsutvecklingen gick åt fel håll. Må vara att det är en subjektiv uppfattning, men efterfrågan och behovet fanns alltid där. Det gäller att som politiskt parti lära sig att nyttja den potential som finns.


Samtidigt har det rent historiskt varit kutym att inte prata om vilket parti man tänkt rösta på. Men ju mer som den politiska sfären växt och breddat sig i kommunikationen gentemot väljarna, ju högre krav har börjat ställas på våra folkvalda, samt att fler och fler öppet berättar vilket eller vilka man avser rösta på. Det gäller samtliga tre valbara nivåer i Sverige, samt valet till Europaparlamentet.


VAL

Delvis under 2021, men primärt genom hela 2022, jobbade vi med valrörelsen i södra Sverige. Från första planeringsmötet kring potentiella lösningar, till eftervalsanalysen. På nationell nivå har vi erfarenhet från valrörelsen 2010(även på kommunal nivå), 2014, EU-valet 2014,2018 samt EU-valet 2019.

Vi har också, under samma period, erfarenhet från de kyrkoval som genomförts.

I korthet kan man därmed sammanfatta byråns erfarenhet med

kampanj och valrörelser. Hela bredden utav lösningar, målgruppsanalyser, genomförande av opinionsmätningar, utvärdering, justering i kampanjen vid behov. Därtill har det i princip varje år genomförts kampanjer, det vill säga också under pågående mandatperiod.


Två av de största kampanjerna som kommit från ett politiskt parti, under sagda period, är från idé till genomförande något som vi , drivit igenom och utvärderat. Att skapa och bygga förtroendekapital är inte alldeles enkelt, men det är helt avgörande för framtida framgångar.


Genom att vi tillsammans hjälps åt med att samla in och analysera

så mycket information och data som det bara är möjligt, är vi

redan en bra bit på vägen vad gäller spridning utav olika budskap.

Det är nu viktigare än någonsin att prioritera och utveckla sin organisation,

dels för att hänga med övriga aktörer på marknaden, men också

för att det i slutändan handlar om att skapa opinion – och helst en långsiktigt

sådan.


Tveka inte att boka ett kostnadsfritt möte med oss så berättar vi mer!